salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Thursday, July 31, 2014

raya lagi...

salam...setelah beberapa lama blog nie dah bersapu dan ditaip...dah byk darr sesawang yg ada...penat jugak aku bersihkan...mcm nak kemas rumah waktu  raya pulak....haahhhhhhhhhhhhhh!!!!! raya!!!!!!!!!! aku nak citer ngan korg pasal raya larrr nie......

taun nie 2014... taun ke dua aku bergelar pekerja sepenuh masa.....dan taun nie jugak taun kedua aku merantau bekerja kat tempat org...cehhh xder arrr jauh sngt...setakat Kluang ngan BP tue setakat sejam setengah jer.....jalan kaki pun sampai...(hahaha..macm pernah buat jer!!!)

untuk raya taun nie xder byk sgt arrr dia punya persiapan tue...beli baju raya pun last minute pa lagi kuih biler sampai BP baru aku beli....tapi sikit jer arrrr tak bayk pun.....and lepas ajer aku sampai kayt uma...ayah aku ckp surat PTPTN dar sampai.....hah baru sampai..okey setakat 120 ringgit sebulan tue boleh bayar arrrr....sekang nie aku nag fokus tuk menyimpan, membayar dan membelanja...(apa punya peribahasa aku guna nie...)

well...aku sampai kat uma malam raya tue..naik bas Orkid Malaysia...perjalanan dari Kluang-Batu Pahat...tambang sehala RM5.60....ada beberapa tempat kalau korg nak tau ada trip ke sana..and aku suggestkan kat korg naik bas yg aku naik nie...memg bagus....

1. Kluang-Batu Pahat......Orkid Malaysia....RM5.60.
2. Kluang-Melaka......Orkid Malaysia .....RM13.60
3. Kluang-Muar.......Orkid Malaysia...RM9.00
4. Kluang-Kuala Lumpur..........SnS international........RM25.00

well sebenarnya Batu Pahat, Muar ngan Melaka tue satu trip...itu dia punya stesen dia arrrr...

back pada raya kali nie...bayk sgt benda yg mengejutkan berlaku dekat keluarga aku....tapi aku anggap itu satu ujian yang mungkin kita boleh nantikan hikmahnya di kemudian hari....soal berjalan takder byk sgt arrrr stakat duk uma jer...pastue kalau bosan gie cc kat bandar nie hah..jauh pun jauh..tapi xper arrr sebab ketagih punya pasal tue kan...sanggup berjalan... hahaha...

pada korg sumer aku ucapkan selamat ari raya maaf zahir dan batin...kalau ada salah silap tue minta maaf arrr kot2 terasa ker dengan post post yg aku tlis nie kan.....maafkan ea....semoga berpanjangan usia dan jodoh kita amin......


No comments:

Post a Comment