salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, December 23, 2012

econsave(1st choice..)

salam semua..first time aku dengr pasal bnda nie biler aku dtg Kluang. Masa tue aku nak tinggal dengan akak aku. Dia suggestkan aku biler aku nak cari kerja kat sini. Aku cakap arr apa bnda Econsave tue...rupa2nya ia merupakan sebuah pasaraya. Then aku dtg arrr Econsave kluang nie...fuihhh besar macam tempat aku org panggil Fajar. Macam tue arrr bunyinya sebb bangunannya warna hijau and satu tingkat. Ada banyak shopping lot kat sini macm Pappa Roti and last but not least Green Point...hahaha!!!!

okey aku dtg sini tuk minta kerja. Kata akak aku Econsave nie baru bukk so ada byk job vacancy. Ada cashier, sale assistant, cleaner and then promoter. Aku minta cashier dah isi borg sumer then tunggu dia kol tapi dia tak kol2 pun tensioinnya tunggu tapi takper ada cerita best di sebalik aku tunggu tue. then dekat sebulan aku tunggu takder aku minta lagi kerja kat sini..masa tue akak aku ckp ada kerja sebagai cleaner...aku ckp betul ker ada????

sebenarnya aku x kesah pun jadi cleaner ker apa ker???sebb kalau gaji mahsyuk pungut sampah yang bau busuk pun sanggupkan. Then aku dtg balik Econsave minta borag, isi kat situ jugak...then anta borg kat akak kaunter tunggu manager turun tuk temuduga. then aku tunggu arrr....pastue dtg wanita berbangsa India(cantik) dia nak temuduga aku....dia tanya kenapa nak jadi cleaner kalau result bagus...aku cakp nak start kerja dari bawah...then dia tanya aku lagi nak jadi admin clerk sebb cleaner susah kena basuh jamban...aku ckp aku sanggup...pastue dia akan call....itue arrr citer pengalaman aku minta kerja kat Econsave....susah rupanya nak cari kerja nie....

siyesly aku cakap memg best arrr dekat Econsave... It shows up the development of Kluang in terms of leisure and mall..It has Marrybrown(aku selalu makan smiley potato..)...Pappa roti..(sedap tau...baunya menusuk..)....pastue sebelah Econsave ada Carrefour tapi tak tau kenapa dia tak bukak lagi....aku rasa dia takder CF kot tapi takper arrr...sepanjang kat Kluang nie...maybe Econsave akan jadi tempat pilihan aku sebagai tempat beli barang keperluan dan sebagainya jom ke Pacific Kluang Mall

1 comment:

  1. org batu pahat dtg kluang .. dlu time2 sekolah curi2 g bapu pahat sbb sana lg best . skrg pkir kenapa la kluang selalu sangkut2 nk bergerak .
    fisrt time jumpa blog ni psl kluang :)

    ReplyDelete