salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, September 9, 2012

tiket bas

harga tiket bas berbeza2 mengikut destinasi...contohnya harga tiket bas ke Shah Alam lebih mahal dari harga tiket bas ke Kuala Lumpur...untung ke Shah Alam RM 25.00..untuk ke KL RM 20.60..so penjimatan RM4.40...kalau pergi balik 8.80 tambg komuter RM3.90 ke Terminal Bersepadu Selatan dari Pdang Jawa.. so boleh jimat 50 sen....okey arrr tue 50 sen boleh beli ais kerim atau jajan...

kalau kat Batu Pahat byk syarikat bas yg pergi ke KL...x tau kenapa..sebb banyk org Batu Pahat belajar kat KL kot..huhu bagus arrr macm tue...nntie bila BP dah jadi bandaraya nntie...org dari tempat lain plak datg ke BP...okey aku xnak citer pasal Batu Pahat sekang nie..aku nak citer pasal tiket bas nie....

siyesly aku cakap....harga tiket bas yg dikenakan x semestinya mutu syarikat bas tue bagus....contohnya bas KKKL..(aku ckp direct..)...kawn aku nk turun kat depn umah dia sebb umah dia kat laluan bas express tue..yg paling celabainyer dia boleh marah kawan aku....dia kata kalau nak turun ckp arr...abis yg dia cakp nak turun depn umah dia tue aper??? menyanyi....????bodoh punya pemandu...

kalau nak citer pasal masa....aku suggest korg amik bas SnS International...aku pernah selalu amik bas nie dari KL ke Batu pahat..dua jam suku dah sampai....cepat..laju pun laju...kalau nak menghayati pemandangan lebuhraya naik bas Maju Express...hmm KL-Batu Pahat enam jam.....memng lembab giler...

aku sebnarnya selalu gak naik bas nie..masa belajar kat Melaka pun aku balik nek bas..macm ari terakhir aku kat matrik tue..brg2 sumer masuk alam kete....pastue ayah aku ank amik akak aku kat MC...sekali ayah aku suh aku nek bas dari melaka ke Batu Pahat...hmmm terpaksalah...nak wat camanerkan...samapi uma jer...ayah aku dah samapi dulu...kalau bas Melaka-Batu Pahat naik bas Orkid Malaysia...nak gi Kluang pun nek bas Orkid Malaysia....

harga bas Melaka-Batu Pahat RM9.00 Kluang-Batu Pahat RM5.00...huhu...murah kan...tp terminal bas express kat Batu Pahat nie arrr x okey sikit....xnak citer arrr yg buruk2..huhuhu....

No comments:

Post a Comment