salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, September 2, 2012

malas dan rajin...

sering kali bila kita gagal dalam sesuatu kita sering menyalahkan org lain macm bangau kan....aku macm tue jugak...DULU....tapi bila seseorang cakap...

"Bermula dgn masalah terakhir, dan beransur ke masalah terawal....untuk cari penyelesaiannya.
Masalah dgn family, sbb lect antar surat mengatakan x hadir kelas.
Masalah dgn kwn2, menegur sbb x dtg kelas jgk.
Masalah blaja, diri sendiri malas nak blaja.
Kesimpulannya, salah sape? Ape punca masalah2 ni datang? MALAS ke?
Atau diri sendiri?
Fikir2kan.... =)

Allah akan membantu hambaNya, tapi jika disertakan usaha. Bkn sekadar mengharap padaNya krn yakin, anda masih ada Dia."

kat sinie dia kata malas ke puncanya atau dari diri sendiri....sebenarnya bila aku tanya org2 yg pandai and aku jugak sendiri..(hihihi...) rupanya malas ngan rajin tue pilihan kita...kita yg bertanggungjawab atas pilihan yg kita buat tue...kalau kita pilih untuk rajin kita berjaya...Insya-Allah...kalau kita pilih tuk malas jadi arrr tak berjaya jadi semua bermula dengan diri sendiri....

mungkin dah terlambat tuk patah balik or putarkan balik masa yg dah lepas tapi aku anggap sebagai pedoman tuk aku buat yg terbaik pada masa akan datg...kadg2 okey jugak kalu org bagi nasihat...xder teruk mana pun rasanya.....hahaha....

No comments:

Post a Comment