salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Wednesday, September 12, 2012

jagn menyibuk...

bagus atau x frasa yg diucapkan??? well it depends on individual persepsion...naper???meh aku bagi situasi...

situasi 1
Zack seorang pelajar universiti sangt dikenali oleh kawan2 nya namun masing2 mneyuarakan ketidakpuas hatian tentang sikapnya yg tidak suka bergaul...setiap kali ditanya apa masalah dijawabnya tiada apa sehinggalah terjadi sesuatu di satu program...Zack telah melakukan kesalahan dan dia tidak mengakui kesalahan lalu mewujudkan satu post di fb yg langsung x masuk dek akal....post di fbnya ialah....

"kau kalu tak suka dengan pernagai aku yg ****.fine xpayah ****** aku *****...ko ingt aku ***** x dengr apa ko *** dgn *******...******"

dia satu komennya dia menambah..."ko dgn best ***** best ***** ko sumer sma jer dua kali lima depan balik belakng macm *****"

secr x langsung perbuatannya itu menimbulkan salah faham antara dia dan kwn2nya...ketika ditanya dia hanya menjawab.."jagn menyibuk arrr...masalah aku aku tau arrr nak settle macm mana.."

situasi 2.
Mike seorg yg pandai...ketika di sekolah malah di matrikulasi juga...sewaktu diterima belajar di ****...dia teruskan momemntum yg ditunjukkan sehingga semester yg pertama dia perolehi kejayaan yg baik meskipun x cemerlang....(maksudnya bukan 4 flat...)...masuk sahaja semester kedua dia mula berubah sikap...

mungkin hidup di universiti terlampau bebas dia telah pun berubah sikap sehinggalah dia gagal dalam beberapa subjek...dia kemudian bangkit dari kegagalan namun hanya sekejap sahaja keinginannya untuk berjaya sehinggalah dia hanya lulus dua subjek sahaja dan keputusannya hanya tunggu masa tuk dismiss...

semester empat dia seakan sudah putus asa dengan hidupnya dan dia nekad untuk x meneruskan pengajian dan memilih untuk bekerja...

jirannya bertanya kenapa Mike tidak kembali ke kampus saat org lain sudah mula bertolak....abu Mike hanya berkata "jgn menyibuk arrr...ank ko x masuk u ko diam2...."

korg pikir mana satu yg betul ke 2 2 x betul...

No comments:

Post a Comment