salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, September 9, 2012

berenang...

saper pandai berenang??? angkat tangan....wahhh bagus arr korg dah menguasai satu lagi kemahiran..aku tak pandai berenang sangat...bley arrr sikit nak apungkan badan tue tapi kejap jer tak lama pastue dah tenggelam darrr....

Selain berkuda dan memanah, berenang juga adalah sunnah nabi....sebb tue nabi cakap "Ajarlah anak-anakmu BERENANG dan memanah; dan perintahlah mereka supaya melompat di atas punggung kuda"...jadi alhamdulillah pada sesaper yg pandai berenang tue...

aku nak belajar berenang tapi takut tenggelamkan.....tue yg x jadi tue....biler tengok perenang Olimpik pecahkan rekod Olimpik dengan dunia rasa macm eeiiiii nak jugak berenang..yer arrr takkan nak tengok Michael Phelps ngan Ryan Locthe jer yg menang...nak menang gak...tapi tengok arrr bernang untuk diri sendiri pun okey jugak kan....

well actually bernang ada 4 disiplin iaitu bebas, kupu-kupu, dada dan lentang....keempat-empat disiplin nie memang memerlukan daya apungan yg tinggi serta koordinasi kaki dan tangan yg baik....cerita tentang renang nie tak boleh dipisahkan dengan perenang nombor satu dunia aku boleh katakan iaitu Michael Phelps....dia ada pernah memgang 32 rekod dunia dan 70 pingat di sukan renang peringkat antarabangsa...byk org cakp paru2 dia besar so dia boleh absorb banyak oxygen....and tapak kaki dia macam itik bila berenang itu yg boleh buat laju.....

so aku wat research pasal perenang2 nie siyesly badan diorg semua memang besar2....Tinggi MP 193cm, Ryan Locthe 188 cm....and even perenang wanita 6 kaki temasuklah Missy Franklin and Dana Vollmer...so berenang nie sebnarnya boleh buatkan kita jadi tinggi tapi aku tinggi sebb makan bayk...boleh caya ker????hihi...lantak korg nak caya taknak...

aku nak belajar berenang....hah uhhhh hah uhhh...(bernafas dalam air...)

No comments:

Post a Comment