salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, September 2, 2012

handset2ku....

korg selalu kan tukar handset...sebb aper???sebb tak cantik kan....aku tukar handset sebb handset aku ilang or rosak....sebelum dapat Nokia yg baru nie ada dekat lima handset yg aku guna...

1.Motorola Rzr...
sowi kalau salah eja...handset nie yg pertama aku dapat dari akak aku...jenis yg lipat punya...tp xder memory card pastue biler bawak gie sekolah ramai org cakp..."bapak arrr handset mahal kot.."tapi something happen handset tue terjatuh dalam lubang tandas...terpalsalah amik guna tanagn kiri terus x hidup....suh ayah aku betulkan hidup balik...bawak gie matrik ilang plak....so itue arrr story pasl handset aku yg pertama...

2.Nokia 3310...
aku x tau betul ke x jenama nie...kata org handset nie yg besar tue....yg ada 'bluetooth', 'memory card'....tapi nie yg betul2 ada punya...aku guna wit biasiswa BKP aku...bajet aku 350 ringgit so dapt arrr handset nie....pastue gie matrik masa study aku selalu dengar lagu...kira satu bilik aku bila study semua pasang earphone tapi result masing2 tak sama arrr....pastue still kat matrik jugak...terhilang sebb aku tertinggal....habislah riwayat....

3.LG..
handset Lg yg murah tu jer aku beli dekat Melaka Sentral...sebb dah teruk sangt kan...handset mahal2 semua hilang....kasih handset yg ada botol air jer senang....harga 175..tp akak tue kurgkan jadi 165....tapi dia punya charger plak susah nak cari sebb warantee pun x lama kan....setaun jer...pastue bila nak guna x idup...so aku terus mematikan dia dengan membaling ke arah dinding dengan momentum yg sgt besar....so abislah riwayat...

4.Nokia...
yg nie kawan aku bagi...warna hitam ada skrin cantik jugak tue....kata dia ini handset pertama dia...mak dia belikan...dia pesan kat aku jgn hilangkan...pastue aku guna....aku ckp arrr, "handset paling lama aku pegang 8 bulan, aku rasa handset ko nie lagi lama kot...."..pastue sambung Irfan cakap..."memang arrr lama  sebb belum lapan bulan lagie...nntie biler dah lapan bulan entah ke amna handsetnyer..."sekali betul dia cakap handset tue ilang sebb tertinggal....habislah riwayat..

5.Nokia 3300
handset nie kawan aku bagi...kata dia aku selalu sgt kuar malam..jrg ada kat bilik so susah nak contact...jadi dia pun bagi aku handset tue...xder arrr mahal mana....handset biasa jer....pastue biasa2 tue arr aku guna untuk call M...pastue sebb tue jarg guna kan...dia cepat rosak...pastue aku nekad next sem aku nak beli handset baru....aku guna sebaiknya sampailah dia tidak hidup lagi...

6.Nokia C2
meskipun riwayat sebelum ini semuanya tidak berakhir dengan baik..aku harap handset kali nie akan jadi baik...memory card 4GB, camera 2MP, 2 sim and 2 multifunction...(keypad or touch screen...)

No comments:

Post a Comment