salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, December 28, 2012

SWM

first time aku dgr pasal bnda nie..biler aku dah takder kerja langsung...then abg ipar aku ckp nak kerja sampah tak...???aku cakp okey jer....daripada takde kerja lgsung.....best ker kerja smpah nie..alah kalau gaji masyuk saper jer yg taknak...so aku pergi arr kat tempat dekat Jalan Padang Tembak...

SWM nie ialah syarikat pelupusan sampah or nama penuh dia..ceehhh macm budk sekolah plak kan....Southern Waste Management...aku isis borg arrr pastue gie temuduga tapi aku bongok sikit ada aku pergi letak ijazah aku dlm tempt tue....dah memng dekt sejam lebih aku dlm bilik temuduga tue...

si penemuduga tue ckp kenapa ada ijazah nak kerja sampah....aku ckp nak cari pengalamn...kalau nak kerja kenapa x kat KFC ker MCDonald ker lagi boleh build up akal...kalau kerja sampah nie....tak build up apa2...masa tue aku pikir..memg tak dpt arrr kerja nie...

pastue aku balik temuduga aku ckp kat akak aku...dia boleh gelakkan aku plak...
dia kata...kenapa engkau guna ijazh ko kt tong sampah...bukannya laku pun...ko belajar pandai2 sampai ijazah tapi kerja sampah..ko tak guna akal apa???apa ker teler arrr ko nie....

pastue dia kol kata aku x dapt....tapi sebelum keluar dr bilik temuduga tue dia kata kat aku...awak kalau sambung belajar...awak belajar betul2..kerja baik2 bantu bangsa kita...kalau boleh awak jadi bos bukan kuli...saya masa dulu silap step..saya dah grad baru nak cari kerja tapi kerja takder...tu yg apa yg ada saya amik jer....

saya x setuju dgan seruan kerajaan yg kata graduan memilih kerja...bukan memilih tapi kerja memg takder...sebb saya yg kerja nie pun atasan saya semua bangsa lain....jadi ingt mungkin rezeki awak bukan kat sini...tapi apa2 saya kol awal......

tapi itu memg satu kejayaan bagi aku sebb minyta kerja kat sampah guna ijazah..hahaha

No comments:

Post a Comment