salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, July 8, 2012

UiTM di hatiku...


Dapat ku bayangkan kau mula berubah

Bila di puncak menara gading

Sedangkan aku hanya mampu bermimpi

Untuk ke puncak seperti mu

Disebabkan itu kau mencipta jurang

Perhubungan kita mula menjadi renggang

Dan keangkuhanmu kini mula ketara

Memandang aku cuma sebelah mata


Amboi...menyanyi nampak..bait2 lagu kat atas nie mengigatkan tentang kekasih yg berubah bila masuk menara gading atau bahasa sekrg universiti arrr...tapi btul ker????masa dulu aku pkir arrr mcm nie ker bila masuk u nie...berubh ker kita..atu kita yg tak sedar yg kita nie dah berubh...tapi bukn pasl nie aku nk cerita aku nak cerita psl tempt aku blajar skng..

Nama diberi Universiti Teknologi Mara, Shah Alam...masa dulu aku pikir..aku taknak arr masuk UiTM.....apa ada dengan uiTM tue...ada org Melayu ngan bumiputera jer....tapi bila dah ditawarkan untuk masuk sinie....berubah arrr sikit tggapan tue...kenapa????aku byk berbelanja kat sinie...

UiTM di Hatiku
menara SAAS..dekat dengn fak aku....
aku menjejakkan kaki ke sini....
Dewan Agung Tuanku Canselor yg besar..
memuatkan 4000 orang pada satu2 masa..

fakulti kejuruteraan yag baru dibina.....
salah satu kolej yg berada dalam kampus....
kiri Ptar 1..kanan atas Canselori..
tengah dan bawah persekitaran UiTM Shah Alam
Korg bygkan arrr masuk UiTM nie...yuran pun murah..kolej dapat...lecturer pun baik2(kalau tak buat hal arrr....)...dapt kawn yg satu kepala...(kalau jumpa...)..pastue dekat ngan pusat bndar....alhamdulillah arrr aku dpt yg dekt ngan pusat bandar Shah Alam...pastue aku pun terpikir arrr..kenapa masuk sinie eak...apa aku nie tak laku kerr sampai UiTM nak amik kan...????tapi bila pikir balik everything that happen there must be a reason...

Aku kat UiTM nie aku amik jurusan Sains Biomolecule...ada 17 org kesemuanya dalam class aku....sedar tak sedar kitorg dah hampir dua taun bersama....semua dh nmpak masa depn..tapi aku???? Aku ada ker masa depn..???? dgn pointer yg tengh tunggu masa nak dismiss jer...tapi aku tak kisah sebb aku sentiasa ingt bnda nie...aku tak apa kuakn jadi...aku tak tau dekat mana aku b’ada nntie..atapi aku at Allah akan pilih yg terbaik buat aku...

Environment kat UiTM nie mmng best..ada byk fakulti and kolej..aku specific pada Shah Alam eahhh...dekat UiTM Shah Alam nie ada kolej kediaman antaranya Jati, Meranti, Perindu untuk boys, Seroja, Kenanga, anggerika, Delima, Melati dan Mawar untuk gurls while satu kolej agie Teratai untuk badan beruniform....

Bgi jurusn aku nie, takder arrrsusah mana..mungkin sebb minat and ilmu yg dah ada kan...lecturernya pun best...kawan2 yg selalu amik berat..kepala pun giler2 tapi bila masuk sem dua..semua dah duk kat ua sewa...jadi renggang pulak tetiba...and skang niekalau jumpa pun hai hai bye bye jer arrr...tapi bohong kalau aku ckp aku tak rpt ngan diorg..seblem aku rpt ngan Mereka..aku rapt ngan diorg dulu..so bila sorg sedih semua sedih...

My lovely brothers and sister.....
Adam..class rep..
kuat makan.....
er-Fun....paling hensem and mulut longkang...
Atiqah or along
Fara or semut
hafizullah or Pillow...kenapa Pillow????
jeng...jeng...jeng....
yag tengah pandang kamera mak or Izzati
yag tengah fokus Atif or Angah...
Mus kat tengah tue...
Shuk on the right...
sama macm Irfan..
 
faten or Alang
Mimie and Shark..
Aunie...
Shahir...cute one...
tapi perasan hensem..hihi...
Sya.....with her cute cat
|Fidah...the hottest...
Bila dah hmpir dua taun kat UiTM nie..aku mula pikir apa yg tinggal tuk aku kat UiTM nie..aku start x dtg kelas..test x amik...exam x dtg...aku dh x tau apa yg tinggal tuk aku kat sini...rasa mcm nak berhenti pun ada..balik kg..kerja tolong mak ayah..sebb siyesly aku ckp aku dh putus asa sgt2 skang nie...aku dah x kuat sgt sampi aku dh tak kisah aku ada lagie ker x sem dpan kat sinie...


mampu tak aku nak pakai baju nie..?????

Tapi kalau btul bnda tue b’laku, aku x menyesal...sebb aku berjaya untuk b’ada di universiti walaupun x abis...aku dpt jumpa kwn2 yg sporting and satu pengalamn yag aku takkan jumpa kat mana2 sebb penglaman tak bley dicari tapi mesti dilalui...


UiTM di hatiku...
Sispa di sanubariku....

11 comments:

  1. gambar yang ramai2 tu bapak hensem giler aku muka innocent sial lah wakakakakakaka(yang sebelah piloh)

    ReplyDelete
  2. hensemlah sangat...hahaha!!!!!

    ReplyDelete
  3. Kolej melati dekat ke dengan fakulti2?

    ReplyDelete
  4. kolej melati dekat dengan fak kejuruteraan kesemuanya....meki..electrical..civil dengan chemical....dekat jugak dengan fak fskm ngan mass com tapi dekat tue bukan arrr jerit boleh dengar kena jalan kaki jugak...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. well masa saya studt tue...dia punya concept sama dengan biotek arrrr tapi dia lebih mendalam....much more to genetics, dna, nutrients

      Delete
  6. salam nak taye kolej perempuan dia dkat luar kampus ke? and kolej tu dia rumah atau bilik? satu blik brape org? hehe, mohon beri pencerahan.

    ReplyDelete
  7. salam nak taye kolej perempuan dia dkat luar kampus ke? and kolej tu dia rumah atau bilik? satu blik brape org? hehe, mohon beri pencerahan.

    ReplyDelete
  8. salam nak taye kolej perempuan dia dkat luar kampus ke? and kolej tu dia rumah atau bilik? satu blik brape org? hehe, mohon beri pencerahan.

    ReplyDelete
  9. salam nak taye kolej perempuan dia dkat luar kampus ke? and kolej tu dia rumah atau bilik? satu blik brape org? hehe, mohon beri pencerahan.

    ReplyDelete
  10. Lala, kalo dkt shah alam untuk kolej perempuan semua di dlm kampus.. and kolej dia bukan umah ia just bilik je..

    ReplyDelete