salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Tuesday, July 3, 2012

roomateku part 3!!!!!


seperti biasa setiap permulaan perlulah dimulakan dengan kalimah bismilah, segala pertuturan perlulah bermula dengan assalamualaikum…bhgian kawan2 aku yg non muslim… salam sejahtera…untuk kali yg ketiganya..untuk sekuel yg ketiga nie..cewahhhh!!! macm filem pulak ekkk..aku akan bercerita soal rumate aku bila masuk kolej Teratai. Almaklumlah bila satu bilik dengan seseorg yg akn bersama dgn kita susah dan seng memg kita akan ingt apa bnda shj yg dia buat..

untuk semester dua, aku diperuntukkan kolej oleh pihak university since aku amsuk badan beruniform tapi kena berkhidmat untuk masyarakat..standard arrr kan.. sama macm sem satu aku sampai awal tapi aku wonder arrr saper budak Sispa yg satu bilik dengan aku nie.. aku tengok kat list...sorg aku kenal sorg agie ingat2 lupa…aku buat korg suspen kan…
meh aku cerita pasal diorg…aku rasa inilh post paling pnjg kot….dekat bilik tue ada 3 katil, so first come first serve aku dapat katil single, the rest of them dapt double decker.

Kolej Teratai......

My first rumate is Amir Anwarie Bin Ahamed. Aku kenal dia masa dia jadi ketua platun tuk Platun Bravo masa sem 1 dulu. Pastue kat latihan medan satu khemah and then ada jugak cerita kitorg masa pentauliahan kali pertama kayt UiTM. Korg boleh tengok ceritanya kat Kor Sispa banyak cerita punya page. Dia sama umur ngan aku. Dia belajar kat Kolej Matrikulasi Perak. Sekarang nie dia amik jurusan CS224 Business Computing Fakulti Sains Komputer dan Matematik. Dia anak bongsu. Cewahhh macm penghargaan plak eakkk… dia dulu belajar kat MCKK…aku dengar dia ckp tue memng dia seorg yg pandai arrr. Dia cerita dia pernah pergi Bangkok Thailand.

Amir nie seorang kawan yag baik. Kadg2 tue memng dia anooying sikit arrr. Macm aku ngan tidur dia hempas pintu kuat2. Pastue bila aku terjaga dengan mata merah, dia gelak2… masa sem dua dia ada laptop so aku bayk pinjam laptop dia arrr… dengar lague…then tambah pulak dia ada motor beberapa ketika lepas tue..dia bawak arr aku gi mana..aku tak pandai bawak motor so aku tumpg dia jer arrr…. Dari PKNS ke Seksyen 7..dari Giant hinggalah ke Seksyen 2…sume dia bawak…wahhh rasa macam cikaro pulak duduk belakang. Aku nie gayat cikit ada certain2 time tue aku peluk jugak arrr dia…(jagn piker len….safety sahaja…)..plus dia pernah belanja aku byk kali….antarnya nasi goreng paprik….

Then masa dinner kitorg nntie korg bc arr apa berlaku…Cuma dia jer yg tau apa berlaku kat aku masa dinner aritue…dan Cuma dia jer yg tau apa bnda yg aku tak buat masa dalam bilik tue..baik yg bagus atau yg tak bagus….dalam Sispa, we have done a lot together and I think he’s a very good friend and always be a good friend to everyone else. Aku rasa sikit jer cukup arrr untuk sharing ngan korg…yg lain tue biarlah disimpan…akan sampai masanya nnt aku cerita lagie..

nie arrr budaknya... masa nie dia form 4 based on tengom tarikh kat gambar tue arrrr......

these are the thing s that we did together...
masa nie kursus BTN kat Shah Alam...
dia yg kat tengah tue...

yg nie masa nak gi kursus BTN lanjutan kat Pulau Pangkor

nie pulak masa umur dia 21 taun..
masa nie dia ada expedisi Jelajah Kinabalu...
aku tak gi duit takder...

My second one is Jumadi bin Baco. Aku kenal dia masa latihan medan. Kenal2 macm tue jer arrr..masuk sem dua dia satu bilik ngan aku. Aku tnya Amir, Madi tue yg mana satu ekkk!!! Amir ckp yg dari Tawau, yag tinggi2 tue.. aku susah cket nk ingt muka org…so mungkin aku tau bila jumpa dia kot…dia daftar lambat sebb flight jer lambat..masa dia ketuk pintu aku wonder arrr saper nie…Amir ckp mungkin Madi kot. Pastue bila dia masuk hmmm aku admit, aku rasa dia arr PKS Muda paling handsome masa tue. Bygkan arrr dia dahlah tinggi..kulit putih pulak..rambut pendek pulak kan..kalu ko tengok memng handsome arrr…

Citer pasal Madi, hmmm sama macm Amir,he’s a very good friend. Belajar kat Kolej Matrikulasi Labuan. Amik jurusan Oil and Gas Fakulti kejuruteraan Kimia. Dia pandai kawad dan aku rasa laptop dia arr paling banyak kali aku guna.. active dalam facebook dan seorang pengelike tegar..apa2 mesti dia like... selalu dia ckp “kalau ada masalah kongsi2 arrr, apa guna ada kawan kalu semua nak pendam sorg2..” respon aku ……hhhhhmmmmmmm…..

Dia pandai kawad and pandai jugak bergaul. Kurusnya macm aku gak tapi aku boleh sembunyi belakang dia.. kalau korang nampak dia ada empat kaki tapi badan saper kat belakng, itu aku arrr tue… dia seorg yag amik berat pasal org lain.. bohong arrr kalau aku ckp aku tak syg dia…tapiiiiii!!!!! Ada tapinya jugak….dia ngan Amir sama jer suka tag aku kat facebook..aku dahlah tak suka nak terlamapu ‘popular’ nie diorg boleh tag pulak….hihi…..setiap org ada kelemahan dia kan…kelemahan aku simpan..kebaikan aku tunjuk..Insya-Allah…


nie arrr dianya...masa nie dia ngan Amir gi Sabah...
jelajah Kinabalu...
nie masa dinner kitorg....
handsome kan dia....????
yg sebelah dia tue menyibuk jer lebih.....

nie masa kitorg berlatih naik Gunung Berinchang..
dia yg tak reti nak berdiri betul tue (tepi sekali...)....
hihi....
masa nie dia kebosanan menunggu turn untuk bat A & D


For me to them…akan sentiasa jadi kawan yg paling cool, sempoi and terbaik( dalam list mungkin no 2 atau tiga arrr…)…we’re are friend and always be friend. Instead we’re having a fight and conflict, we make the thing professional when it comes to Sispa. Until the time has come, let the conflict vanished and we can be friends together like we used to do it before.

Adios amigos jumpa bahagian 4!!!!

No comments:

Post a Comment