salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Wednesday, July 11, 2012

aku pun ada blog gak!!!


Untuk post bulan julai nie adalah post aku yg paling banyak (tak tau arrr mungkin bulan lain lagi banyak kot…)…hamper banyak dengn total post aku untuk taun lepas..(taun lepas aku tak tau sgt nak buat blog mcm mana…sejak aku tengok otai blogger si lyssa faizureen tue cerita tentang macm mana nak add gadget, nak masuk tue nak masuk nie tue yg aku start active dalam blogging…

Masa dulu aku buat blog nie sbnarnya nak meluahkan apa yg tersirat kat hati….sebb dekat blog nie tak ramai pun org baca….compare dekt facebook karang ada yg salah faham pulak kan...kawan2 yg aku kenal dekat UiTM nie ramai yg ada blog..aku anatar follower tetp diorg arrrr….cewahhh…dalam bayk2 tue ada arrr yg active berblogging…ada gak yg tak update lgsung blog dia selama beberapa bulan…

Bila aku tengok blog sorg rakan blogger aku nie…ada satu tajuk dalm blog dia..”saya ada blog..”rupanya starting dia tau pasal blog dari akak dia..kalau aku pulak aku tengok citer blogger boy..kat situ aku tau pasal blog….sejak aku masuk taun kedua dalam blogging nie..alhamdulillah tepat jam 2.30 pagi 7 Julai 2012…pageviews aku mencecah 1000..tapi apalah sgt blogger seperti aku nie jika nk dibndingkan dengan kawan2 aku yg lain tue….ada yg sampai berbelas-belas ribu kot….

Aku pun ada blog gak..nama blog aku..cerita burung jenjang (title yg terbaru arrrr…)…kenapa burung jenjang…sebb burung jenjang dia terbg sorg2..dia tengok bumi dari udara pun sorg2…dia analisis sesuatu perkara pun sorg2….so sama arrr macm aku..sorg2…(ada gak kawan yg saygkan aku..)

Semalam aku makan ngan junior aku….byk arrr story aku dengr dari diorg..tak sangka ada member dalm batch diorg yg perangainya sama macm aku(atau lone arnger..)….and cara diorg approached lone ranger sam macm batch aku approached aku…siyesly aku ckp aku takut kalau diorg terus2an mcm tue..diorg akan putus asa macm batch aku gak…jadi apa bley aku ckp kat diorg…apa yg aku cakp kat batch aku..

“kalau dia taknak ikut lepas korg ajak pergi mana2….okey takper jangan desak dia…sebb org macm nie..lagi org paksa lagi dia taknak buat…apa yg bley korg buat ajak jer dia ke mana pun korg nak gie sebb satu hari nnti dia akan ikut jugak korg….and jagn sekali-kali putus asa dengan dia…kalau korg putus asa..lagi dia suka..takder org nak kesah dia nak gie mana..takder org nak amik berat pasal dia and kalau dia hanyut sekalipun takder org yag nak bimbing dia balik…”

“korg kan satu batch..takkanlah satu batch nak gaduh..macm aku dulu..aku ada conflict dengn batch aku tapi bila masing2 dah faham antara satu sama lain kitorg jadi okey balik…tapi kalau nak rapt macm dulu sebelum dtg conflict tue memng susah sikit arrr tapi kitorg professional..sebb korg kena fikir…kenapa korg bersatu????korg bersatu kerana Sispa..tapi kalau kawan korg hanyut..kawan korg dismiss itu satu bnda yg bagus ker???so korg pikir baik2..korg pernah nangis sama2, maki pegawai sama2, tidur sama2, makan sama2..takkanlah sebb sorg nie yg macm taknak bermasyarakat..korg terus nk pinggirkan dia…bohonglah kalau aku ckp korg tak amik berat pasal dia kan…apa yg boleh korg buat just sabar dengan dia kerana masa akan menentukan segalanya….sispa sangka…lama sgt ko tegur dia dulu..tiba2 satu hari nanti dia tegur ko pulak…masa tue aku rasa apa yg korg wat selama nie walaupun amik masa yg lama..kena tahan perangai dia…berbaloi…”

“aku boleh cakp macm nie sebb aku pun macm diorg….lone ranger, taknak bermasyarakat sampai cik Madi pun dah putus asa….tapi at the end of the day..korg pikir balik..kalau bnda nie happen apa benefitnya????..so korg fikir arrr apa yg terbaik..aku boleh bagi pndapat jer….sebb nie masalah batch..aku tak boleh nak masuk campur arrr…”


kita kena berikan masa untuk mereka and bersabar dengan mereka....
Lepas aku ckp macm tue baru arrr diorg pikir balik..berbalik ceria pasal blog tadi ini adalah blog2 kawan aku yg aku follow..


Azimah Jamial: Budak Merah..


based on AJ cakap: diari sispa + blogger sispa...
Adiela Azhar: Dieyla's World


Dieyla....blogger girl....
Azwan Zaini: Arjuna Sispa.


arjuna yang ada hati dalam taman....
Muhamad Nuruddin: Pak Cik Deen

dia malu nak tunjuk gambar dia..
Intan Nursyakila: Syarkielaz word..

shark...my coursemate blogger...
Mns Shafiq: u and I see

my abang blogger..
Mohd Anuar: Akito Boron

anuar my blogger junior.......
ada masa nanti korg tengok arrr blog diorg yer…aku nak ckp kat kawan aku tue… “Aku pun Ada Bloggggg!!!”haha!! adios amigos…

No comments:

Post a Comment