salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, July 6, 2012

sKB dalam ingatan...


hai korang..apa khabar ari nie..aku harap korg sihat arrr ea..yer arrr sebb sakit nie bukan kita boleh jangka bila nak datg..baru2 nie ada kawan aku masuk hospital kena gastic wind..skang nie undergo operation nak buang batu karang…bawah umur aku kot dia tue tapi sakit dah macm2..takper arrr aku just harap and doakan yag terbaik untuk dia dan sembuh seperti sedia kala..

untuk post yg terbaru nie..aku nak cerita pasal sekolah pulak…korg pernah gie sekolah????...(bodohnya soalan kan….)…apa makna sekolah…tempat kita menuntut ilmu???? Tempat kita jumpa kawan baru????? Tempat kita tahu macm mana susahnya nak dapatkan kerja yg baik???? Or just satu tempat yg mana kita kena habiskan beberapa tahun hidup kita untuk mendapatkan sesuatu yang memng dituntut dalam Islam…????? Semua betul dan itulah yag aku nakcerita pasal sekolah lama aku..Sekolah Kebangsaan Bandar, Batu Pahat.



Lepas ajer aku masuk tadika seawall usia 5 tahun….aku dah mula rasa tak best sebb aku nak tengok titer tartun…tapi kena paksa gak…dtg arrr habis gak dua tahun kat tadika…umur tujuh taun aku masuk drjah satu..kelas aku yg first kelas 1 Delima..kelas nombor dua dari lima kelas kesemuanya…ada kelas Baiduri, Delima, Zamrud, Nilam dan Intan kelas terakhir..cikgu kelas pertama aku, Cikgu Fatimah.

Masuk darjah dua kelas yg sama gak, kelas 2 Delima…masa nie aku dah mula suka sangt dengan matematik…korg bayagkan aku hafal sampai sifir 15….giler tak???? Lepas tue bila ada test ujian pasal jam…cikgu cakap aku sorg jer yg reti tengok jam…mana taknya…4.45 tengok kartun…5.10 makan….5.16 petg ..(cepat 14 minit..Bisness News…)..tue yg aku tau tengok jam..nama cikgu kelas aku masa tue Cikgu Isa..

Masuk darjah 3..still kelas yg sama gak..kelas 3 Delima….aku teruskan momentum dalam matematik until I got among the highest….(berlagak ker?????takkan…..)…tapi bila campur2 dengan tue dengan nie boleh lah dapatlah top ten dalm kelas…sebb aku dari darjah satu belum pernah lagi arrr dapat belas2…masa nie arrr aku start belajar cabut dari sekolah....lompat pagar..and buat bnda2 yg tak baik sebb cikgunya garg sagt..takut aku...

Masuk darjah empat..kelas 4 Delima…aku cakap kat diri aku…hmmmm sampai darjah 6 arrr Delima nie….aku still okey dalam Matematik tapi aku dah start focus tuk subjek lain…sebb UPSR bukan subjek Matematik ajer…dia ada 5 subjek kesemuanya…untuk penggal yg pertama atau sem yg pertama aku okey dalam Matematik dalam masuk sem 2 terus jatuh…tak tau apa sebb tapi sebb focus subjek lain kot…but I managed to get top 3 and I have put into the Baiduri class…the first class that always been wanted by everybody in that school..

nie cikgu Suhaimi...cikgu paling garang dalam sekolah...
Cikgu Disiplin and guru muzik aku masa darjah 4...


Darjah lima kelas yg baru, kawan yg baru, cara belajar yg baru and everything is new to me…bila masuk kelas budak2 pandai nie…aku dapt satu feeling dia punya distinction or deviation among students memang jauh…nombor satu terlampau power..no akhir terlampau tak power…aku????kat tengah2 jer…inie arrr first time aku dpt nomboer belas2 dalam kelas….. standard arrr everything there must be the first time…don’t find success..if you work hard…success will find you…aku managed untuk terus berada dalam kelas tue untuk sambung pengajian ke tahun yg terakhir di SKB nie…

nie cikgu Selamat...ajar Matematik...


nie pulak Cikgu zainal...ajar Sains...
masa darjah 6

nie cikgu hafiz......
penolong kanan hal ehwal pelajar....


bayk dah berubah sekolah nie kan...
sejak batch aku 1998-2003

Masuk darjah 6…everyone is just like brothers and sister..ada arrr sometimes to bergaduh kan..nak tau org tue rapt mcm mana..tengok berapa byk kali dia bergaduh….untuk taun nie..aku fokus on every subjek not just Maths and I managed to get 2A 3B untuk first sem..percubaan….4A 1B…and final 4A 1B tapiee bila dapt result UPSR…3A 2B..alhamdulillah aku bersyukur gak….dengan result tue aku managed tuk dpt sijil and proudkan aku punya parents and family…
aku kenal dua org jer.....
yg baju hijau posing cun..
cikgu paling aku sayang...Cikgu Jun...
sebelah cikgu Jun...cigu Abidah...
dua2 ajar BM...

inie arrr Cikgu Jun...
mula2 aku kenal memng garag....
tapi bila dah kenal jadi yg paling sayang...

Pasal adik beradik aku tue…sekarg nie aku dengar masing2 dah belahjar kat university..ada belajar kat politeknik…course diorg macm2..ada sains, pendidikan, accountancy..alhamdulillah..sejuk perut ibu yg mengandung…aku????tenang mak aku kat ‘sana’…tapi tenang ker dia skarang…..SKB bayk mengajar ku tentang byk bnda… inie arrr tempt pertama aaku mengenal huruf, nombor dan tempat inilah yg pertama membentuk aku seperti sekarang nie…terima kasih SKB..anda tetap dalam ingatan saya…salam...

No comments:

Post a Comment