salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Wednesday, July 4, 2012

roomateku part 5!!!!!


Alhamdulilah akhirnya telah sampai aku ke penghujung story mory aku….kira penantian pasti akan sampai ke penghujungnya…tapi korg mesti pikir kenapa penghujung kan boleh lagi ada sambungannya sebb pengajian tak abis agie…kalau ada smbungnnya akau akn buat part 6 tapi biarlah ia sampai di sini dulu.

Masuk sem 4 di UiTM menyedrkan aku bahwa aku sudah dua tahun berada kat sini…cepat betul masa berlalu kan…untuk sem 4 nie aku duk kat perindu sebb Teratai 5 tenagh renovate untuk bagi lebih cantik…so aku tak pernah duduk kat perindu..ini first time aku duduk kat sini so anything can happen. So untuk siri yg terakhir ada 7 org rumate aku kesemuanya tapi since dua dah kuar Sispa so tinggal lima jer…meh aku citer sorg2. Aku duk ngan batch aku tiga org serta junior dua org.

The first one goes to Mohamad Hashimie Bin Mohamad… ahah..jagn salah anggap dia bukan abg aku..nama bapak jer sama tapi orgnyer lain yer…kenapa aku panggil abang??? sebb dia atas umur aku setaun dan dia abang long dalam batch kitorg… berasal dari Chendor Pahang tapi belajar kat Terengganu..entah tak tau dia kata dia tinggal kat sempadan Pahang-Terengganu..amik AP220 Sains, Ukur dan Geomatri , Fakulti Senibina, Perancangan dan Ukur. Dia antara pks yg paling handsome dalm batch aku sebb muka dia macm Korea..aku panggil dia Shashime Ramen or Hashiteru..

see????muka dia macm korea kan....???
nie masa dinner kitorang......


dia dan ehem2 dia.....

gambar masa latihan medan..kurus kan dia........masa tue..
sekarang kurus ker?????

The second one goes to Mohamad Zamir Bin Hamzah..dia nie orang Mukah Sarawak keturunan Melanau..amik Teknologi Malumat, fakulti Sains komputer dan matematik..dekat facebook nama dia Soamew Humble sebb dia humble..dia lawak and he’s like a joker…and dia pun jenis yg tak kisah..kira macm takder dia tue tak happening arrr satu event tue...apa tadi ow????

nie masa dia kat program Jelajah kinabalu...

nie masa dia tengah naik....


masa pelancaran aquaria Sispa

The third one goes to Tuan Muhamad kamil bin Tuan Wil..aku panggil dia Tuwe..amik course Kejuruteraan Mekanikal berasal dari Kota Bahru,Kelantan…aku kenal dia sebelum latihan medan agie..masa tue nak gie latihan mingguan PKS..aku jalan kaki  fuhhh berjalan tue dari Jati ke Seksyen 7 tapi dia nampak aku…dia pun bawak aku naik motor…and then masa latihan medan pun dia berlakon jadi org tercekik..memng fun…he’s a good guy and friend also…

nie masa dia jadi penghulu masa wat event kat Pulau Pangkor..
untunglah dalam baris boleh bergambar.....

kitorang masa daki Berinchang...rapat an kami....
rapat sangat..(tangn di dada mata ke atas...)

birthday dia dan..............................no komen...

pernah sekali aku ingtkan dia nak compare sama ker tak muka dia dgn yg kat sebelah tue...
rupanya dia amik gmbar....

Yg keempat junior aku..pks muda.. nama dia Shahrul Balqiar Bin Abdul rahman…aku kenal dia masa gi latihan Guning Berinchang.berasal dari Melaka, sama umur dengan aku…amik jurusan Matematik. Dia ketua batch untuk PKS Muda and ketua batch aku pulak Arip..nanti aku citer pasal dia…pasal dia nie…entahlah dia jarg ada kat bilik tapi yg aku tau dia boleh jadi IC squad..memng best terutamanya lepas kursus kepimpinan diorg…hahahaha…and plus orang panggil di Shah...tak jumpa byk gmbar dia...

nie masa birthday dia...
datg nak makn sekali kena suprise sudah....!!!!

dia yg kat depan tengah senyum sebelah gayung biru.....

Last one junior aku gak…nama dia Mohamad Naim Bin Sokri..sama umur ngan aku cuma dia  tua sikit…berasal dari Perak, amik AP220 sama dengan Shimie arrr..untunglah senior, junior duk satu bilik…nntie kalau tak paham boleh arrr tanya….dia kuat makan sebb tue badan dia gemuk…suka ngecek makanan ngan aku…and plus bawak aku gi jalan2…jagn main2..dia bawak aku gi pasar malam seksyen 18 kot…(aku tak ingt sangt arrr..) masa tue jumpa plak nasi Beriyani Batu Pahat….apa agie beli arrrr…..

nie arr gambar dia yg tak berapa nak lawa tue....

hai tengok apa senyum2 tue...burung ker????

Sekarg nie aku dah cerita pasal sumer kot rumate2 aku sepanjang aku kat tempat rg nie…aku tak tau macm mana sem depan..ada ke tak kat UiTM nie….aku just harap survive jer sem nie….kalau aku survive and sambung sem depan…insya-Allah adalah part 6 tapi kalau tak ini adalah part yg terakhir…sepnjang matrik sampailah kat university, all this people are really helpful..thank you so much..may Allah bless you all…sekian assalamualaikum…

No comments:

Post a Comment