salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Tuesday, July 3, 2012

Roomateku Part 1!!


Salam2 hai..hai kawan2 aku semua…sihat??? Baik2lah hendaknya yer.. untuk post kali nie aku nak citer pasal rumate.. rumate or rakan sebilik.. tak kisah arr bilik aper pun.. bilik tidur, bilik air(eahhh ada ker????..) yang penting bilik.. dulu masa aku kecik aku punya rumate arwah mak aku tapi since dia pun dah tak ada so aku lone ranger arrr dalam bilik kat umah aku tue until I went to matriculation…(eiiiii campur2 pulak bahasa kan…)

Masa kat matrik..(Kolej Matrikulasi Melaka) aku duduk dekat kluster hijau khas untuk pelajar lelaki. Ada lima buah blok kesemuanya tapi tue nanti arrr aku citer. Aku dapat satu bilik dengan kawan aku dari Puchong Selangor, Setiawangsa Kuala Lumpur dengan Machang Kelantan. Masa tue memg aku pun jenis yg malas nak bercakap aku diam jer arrr sambil mengemas barang tapi yg tak bestnyer handset pulak tertinggal dalm kereta. Tambah lagi teruk parents aku dah balik..bersendirian arrr aku tanpa handset. Tidak boleh aku hidup tanpa handset weii…

Tapi takper arrr dapat jugak handset tue seminggu lepas aku kebosanan melayan perasaan tanpa lagu dan game. Cerita pasal rumate2 aku pulak ada empatempat org semuanya tapi yg dari Machang tue dia keluar KMM belajar kat UiTM Dungun ganti pulak dengan budak Ampang, Selangor eahhh ke KL tak tau arrrr.

Aku first cerita eahhh. Yg pertama nama diberi Mohd Norakmal Hakim..panggil Hakim. He’s the first one that I met when walk into that room. He’s from Puchong and a very good looking guy. Aku ada amik gambar dia untuk tontonan korg ( cowie Hakim amik tnpa kebenaran…haha!! Macm ko baca blog aku nie…). Dia pandai lukis, memang cantik lukisan dia, imaginasi dia melampau-lampau. Pastue he has a lot of idea regarding to current issues and politics. Aku tak tau dia nak jadi apa.. rasanya engineer arrr kot.

haha!!! inie arr yg aku ckp..how is that oky tak....????
aku tak tau kenapa muka dia amcm tue....

he's a very good gamer...mungkin dia tengah main game kot..

he's on white shirt, fair skin make he looks like a korean...
ini pulak dia punya artwork....okey tak?????


Second one nama diberi Mohd Arif Fikri, aku tak sure ada Mohamad ke tak maklumlah dah lama kan… dekat tiga tahun dar. He’s second second intake of first year student masa matrik dulu. He has a husky voice that can melt everyone who heard him sing. Aku selalu gak pinjam handset dia main game sejak handset aku hilang kat matrik nie…dekat tiga jugak arrr handset aku hilang. Aku rasa hubungan aku dengan dia arr yag paling rapat sekali antara aku dengan rumate yg lain.

nie pulak  Arip...aku rasa dia kat Pangkor kot...

aku tak tau saper tapi yg pastie tue bukan anak dia...adik dia kot..
nampak macm tiga taun...
masa kat matrik dia ada tunjuk gmbar adik dia bru lahir ini arrr orgnya tue..
no komen pasal gmbar nie...just amik gambar lawa dia kat fb jer...

hah..betul arrr dia kat pangkor...dia naik Ferri nie...

Rumate aku yg ketiga, hihihi aku ingt nama dia sampai skang. Danial Barr Bin Abdul Aziz. Dari Setiawangsa Kuala Lumpur. Dia ngan parents dia cakp org putih especially dengan ayah dia. Aku kalau nak belajar BI ngan dia arrr…dekat matrik dulu korg nak tau satu bnda tak dia ada bantal busuk dowhhhh…lepas tue bantal busuk tue selalu dia baling dekat Hakim ngan Arif. Aku tak, aku baik…baunya standard arrr bau bantal busuk kan..memanglah busuk....hihi gambar dia takder plak...

ingatkan tak ada..rupanya ada....inie arrr dia...

Throughout a year we’re together, almost everything we shared. Joy, happiness, fight, crush, clash and all sort of stupid things that happens. Eventhough it is not a long time, just having a same place together with the same dreams, to continue and further studies, everything make sense when we act like a brothers. At the end of matriculation age, it seems like nothing to us. The matter of separation just about distance and how far we are away from each other, it is not our memory that we build together. To my friends out there, may you have a better life and be somebody in future. To be continued to rumateku bahagian 2..bye..

No comments:

Post a Comment