salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, December 28, 2012

Purna Bina...

salam sekali lagie....untuk post kali nie...ak nak citer pasal Purna Bina...ini bukannya cerita pujangga atau lawak jenaka..tetapi ialah kilang...dia punya produk ialah sarung tangan...

aku dapt tau kilang nie dari akak aku gak..sebb dia pernah kerja kat sini..pastue aku minta kerja kat sinie...ada dua kilang ..kilang lama dengan kilang baru tapi bawah satu pentadbiran..kilang lama namanya Purna BIna yg baru nama dia Terang Nusa....aku minta akhirnya dapt gak...meh aku cerita...perjalanan menjerihkan...

memula aku minta kerja kat sini....org nak temuduga tue xder just isi borg jer..aku try tanya ada tak kerja kat office...kalau ada kekosongan dia akan call...tapi dkat sebulan lebih dia tak call last2 aku dtg lagie...isi balik borg...

sebb Allah nak tunjuk rezeki aku kat situkan...GM syarikat tue temuduga aku..bila dah berhempas pulas dengn GM..then panggil HR Manager...dia tengok aku punya result then tanya aku...minat admin ker...aku ckp yer....pastue terus amik aku....dia suh dtg 15 hb tuk sign agreement...

aku dtg 15 hb..tapi HR Manager dia takder....suh aku dtg 18 hb plak.....aku balik dtg lagi 18hb pastue dia ckp nak tukarkan aku pada kilang sebb aku lelaki and ada basic chemicals dalam glove industries....jawatan aku jadi production executive....then aku temuduga dgn production manager kilang tue terus dpt tp kena terima conformation dr HR manager...pastue tunggu lagi....

kadg2 tue aku rasa mcm kena main2 kan....tapi malam tue dia call besok suh dtg tuk sain agreement...aku dtg dan bermulalah pekerjaan aku sebagai trainee production engineer...well x susah kerjanya....just kena incharge 70 org operator dengan 8 org supervisor..who am I.....I'm the BOSS!!!!haha... berlagak tak...???

hari nie dah masuk 10 hari aku bekerja..kerja jadi boss nie senang jer tp kena well palnned kalau x berjuta sarungtgn x packing tie..aku punya target setiap hari kena wash and dry 4 million pieces sarung tgn...tapi bukan aku yg buat operator yg wat...aku just planned jer..nak basuh yg mana dulu...berapa byk nak kena basuh...aku rasa mcm pnjg sgt entri nie...suh aku akn sambg dlm bhgn ke-2 yerrr!!!!salammmm

11 comments:

  1. saya baru aje habis praktikal kat kilang nie... -_-

    ReplyDelete
  2. oh ye ker!!!!! awak kerja kat bahagian lab ker???

    ReplyDelete
  3. Kilang ni kat area mne eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kilang nie kat area batu 5 kluang...dekat dengan Kimberly Clark...

      Delete
  4. masih kerja lagi ke? nak apply kat sana boleh? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ajerr....kalau nak best masuk admin side....

      Delete
  5. kalau nak kat kekosongan ada ajer...minta bhgn production ada operator...admin site sy x tau...

    ReplyDelete
  6. Salam ramadhan.. nak tnya.. rnd department ada kekosongan tak?. Background sy mmg study berkaitan nr latex untk hasilkan gloves. Tq in advances.

    ReplyDelete
  7. kalau untuk internship boleh x?

    ReplyDelete