salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Sunday, December 16, 2012

langkah satu...

setelah dekat sebulan lebih aku tak update blog aku nie...akhirnya keinginann tue muncul semula....hah tuk post kali nie cerita pasal langkah satu atau bahasa yg lebih sedap langkah pertama...

almaklumlah komitmen aku sekang nie bukan belajar agie...komitmen aku skang adalah kerjaya...hahaha..

masa memula datg kluang nie...takder masalah sangt sebb aku tinggal dengan kakak aku....tapi yg menjadi masalahnya cari kerja tue arrrr....masa first2 aku dtg kluang otak aku nak keje kat tiga tempat nie....

1.Pacific kat Kluang Mall.
2.Econsave Kluang.
3.Kilang Mozek kat jalan batu pahat....

tapi masa aku ank naik bas jer akak aku suh aku kerja kat Wak Tunote Enterprise...dia adalah satu IKS yg menjual kuih muih tradisional...then aku berhenti...

lepas jer aku berhenti dari kilang rempeyek nie terus aku cari kerja kat macm2 tempat...
1.Kimberly-Clark.
2.Kako Suntax Sdn Bhd...
3.Southern Waste Management(SWM).
4.KFC Kluang.
5.Marrybrown Batu 4.
6.Kilang Purnabina Sdn Bhd...
7.Kluang Oil Palm Processing...

then dia kata akan call....pastue malam tue aku dapat tiga panggilan...Econsave kluang, Pacific kat kluang Mall ngan Purnabina Sdn Bhd...sebb Allah nak tunjukkan rezeki aku kat Purnabina..duit tambang aku nak pergi bandar hilang...nasib baik Purnabina dengan rumah aku tak jauh....boleh balik jalan kaki...

so kerja kat Purna Bina ialah starting point komitmen aku kat Kuang nie....hihi...

adios amigos doakan yg terbaik tuk aku....(nnt aku ceritaka setiap tempat kerja yg aku p[ergi nie...)

3 comments:

  1. thanks for your entry..
    selamat memulakan kehidupan di kluang.. =)

    tp boleh sy tau nama kilang mozek yg kt jalan batu pahat tu tak? sy ngah cari mozek utk rumah.. org kate klu bli direct dr kilang bleh dpt murah =) harap dpt membantu..tq

    rash_mal@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. boleh saya tw x mcmne nk contct ngn kilang purna bina

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal benda tue saya suggestkan awak cari dekat internet...kilang purnabina kluang..

      Delete