salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Wednesday, September 12, 2012

koleksi novel...

aku suka membaca....memng aku xley nak nafikan arrr benda nie....dari media cetak seperti surat khabar dan majalah sehinggalah ke media elektronik seperti blog dan internet..okey tapi sejak kebelakngan nie aku lebih prefer kepada blog..x tau apa sebb...sebb kat sini aku boleh menulis segala apa yg terbuku di hati dan membaca apa yg org semua tulis dan melalut...hahaha....

mungkin korg dah baca tentang satu post yg aku tulis pasal novel aku yg pertama iaitu Pilihan Kedua karya Idris Hj Abdullah....well basically itu semua bukanlah milik aku tapi milik akak aku yg memng sangt baca novel sampai aku dah baca dekat dua kali dalam sebuiah novel nie antaranya Tragedi Empat Disember....1,2,3, I Love U and Bicara Hati...

keempat-empat novel nie sememangnya best....ada novel lain yg lagi best tp x macm novel nie....biarpun dah tau jalan cerita mcm mana tp xder hal arrr kalu baca lg sekali pun...

untuk penulis plak aku suka NorHayati Berahim ngan Fauziah Ashari...karya Norhayati berahim yg paling famous Cinta Pertama dan karya hit dan meletup Fauziah Asari ialah Ombak Rindu sampai jadi filem tue kot...x sangka pulak cerita Ombak Rindu meletup giler sampai dapt sepuluh juta ringgit...

well aku pun pernah jugak terpikir nak jadi penulis..banyk page dah aku wat...and samapi bab lapan lagie tp sebb minat tue tiba2 hilang and passionate pun mula berkurangan dan tiada determination....sampai sekarg x siap2 agie...dia kalau nak wat satu2 kerja kena ada 3 bnda....minat, passionate and determination...

dia sebenarnya macm nie....minat tue ue penting sebb minta arrr punca kita buat bnda tue dengn bersungguh-sungguh...tapi kalu minat jer ada x cukup....dia kena ada passionate sebb bila org tanya kenapa minat bnda nie...entah tak tau arrr kenapa dah memang suka....itu namanya passionate....just in case kalau minat tue tetiba hilang and then passionate pun dah berkurangan kita kena cari balik minat tue, cari balik keghairahan tue....itu namanya determination...tak mudah putus asa...kejituan..huhu....

aku ada byk koleksi novel saper nak baca????

No comments:

Post a Comment