salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Thursday, September 15, 2011

first time kerja.....

arghhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
statement ni biasa org guna untuk melepaskan rasa marah....bila dah lama aku tak update blog nie fuhhhhh punya lar best bila dapt menaip sesuatu yang boleh dikira unimaginable arrr......

nak citer satu benda nie.........masa cuti sem semester 2 aritue...patutnya aku dapat cuti empat bulan tapi since dar ada tugas kat uitm shah alam kan pasal Sispa jadi aku cuti tiga bulan jer....lepas punya lepas aku sampai rumah kena pulak cari kerja.....asalnya aku pikir nak kerja kat The Store ke apa er kan.....tapi fikir2 nanti arrr kerja kat The Store nie.....so aku pi cari kerja lain.....dapat plak kat kilang kayu....

Ya Allah!!!!Kilang kayu.......nak kena wat apa kat situ kan???aku dahlah tak pernah pegang penukul selama ini...maklumlah orang asyik pegang pen jer kan...mana nak tau benda ni semua....

aku datag kat kilang tue dalam pukul 8 pagi camtue...mesti arr nak bagi impression yang baik....jumpa tauke kilang tue...(melayu arrr..) pastu dia tanya aku pernah buat kerja tak daalm apa2 cabg kan...aku jawab tak....pasatu dia bawak aku jumpa someone yang arif pasal benda nie.....tapi someone ni dia bisu ngan pekak... so aku kena guna bahasa isyarat....

first thing yang dia suruh aku buat bukak kusyen....okey arrr...nampak sangat aku tak pernah pegang penukul aku pegang benda tue macam pegang pen.....pastu dia tunjukkan cara tue salah.....pastu baru aku taucara yang betul....susah kot nak bukak benda tue.....dah lepas aku bukak kain....kena bukak pulak dia punya kapas tukan...apa agi sebb dia ada paku tercucuk arrr tangan aku........dah berdarah cikit......bila dar siap benda tue kena bukak spring pulak.....ketuk punya ketuk terketuk lantai...habis pecah....hahaha!!!!!!!!!!!

bila dah habis bukak spring kena tanggalakn engsel.....pastue kena cabut paku...taknak ada paku yang tinggal dengan kayu tue.......total time untuk pembukaan satu kusyen adalah 1 jam tapi kena buat 8 kusyen cukup arrr sehari kerja lapan kusyen kan.....

since aku buat benda tue dalam keadaan duduk...apa agi belakang tu kalau boleh patah memang dah patah dar....setiap kali selesai ajer satu kusyen aku bangun tegakkan badan...Ya Allah ya Tuhan...tak larat aku....masa tue daalm hati dar nekad dar...besok taknak kerja lagi....pukul lima tue semua orang balik......aku pun balik tidur...besok cakpa ngan mak aku taknak gi kerja....


Kalau aku tau kerja kat sini memenatkan aku erja jadi catering...event though catering bayk kerja and lagi penat at least kitatau apa yang penat tue...ini tak kerja kat kilang kayu penat sebb duduk lama.....tak per arrr everything taht has happen should be started somewhere....

No comments:

Post a Comment