salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Thursday, September 15, 2011

What friendships are???

nie masa dekat matrik....


nie masa dalam Sispa....



nie dekat rakan2 zaman sekolah....

nie kawan2 masa dekat universiti....
nie kawan2 dekat zamn sekolah gak...cuma gambar lain...

Setiap kali bila bercakap pasal kawan,sahabat,persaudaraan and brotherhoods, wujud satu macam perasaan yang bermacam dalam hati aku.Semua orang mempunyai pandangan masing-masing tentang makna sebenar friendship nie atau kata lainnya setiakawan.Bermacam persepsi dan perilaku bila berbicara tentang kata hikmat ini.
Semenjak dari sekolah rendah pada 13 tahun dahulu,aku kalau boleh taknak cakap dengan sesiapa,maklumlah karakter aku yang tak suka bergaul memungkinkan semua ini berlaku.Tahun demi tahun berlalu,sedikit sebanyak perwatakan itu mula berubah.Aku cuba untuk menjadi peramah sehinggalah zaman persekolahanku berakhir di tingkatan 5.Semangat setiakawan dan ukhwah yang terjalin antara aku dan kawan2 aku membuatkan hati aku berat untuk berpisah.
Demi kerjaya dan cita-cita,semua itu terpaksa dilalui dan dianggap sebagai asam garam kehidupan.Jika tiada persahabatan maka tiadalah gurau senda dan pertelagahan yang menceriakan lagi suasana kehidupan ini.Tak kisah arrr yang bengang ker,yang tak ada faedah ker tapi itu semua character in our way.
Friendship or setiakawan pada aku bermaksud is a relationship that just not about sharing problems and having funs together but it's about accept each other as who they are.Kalau orang boleh terima kau dengan character yang suka tag orang kat facebook,kenapa engkau tak boleh terima orang tu yang tak suka share masalah. The problem is takkanlah semua masalah nak bagitau kan.
Mungkinlah sesetengah orang kata kalau kawan tu tak menyusahkan,baik takyah ada kawan.Pergi jer duduk kata gurun yang tak ada orang duduk kat sana sorang2.Kata taknak susahkan orang kan.Ada sesetengah dari kita yang rasa malu nak minta tolong sebab dia takut akan susahkan kengkawan2 dia tapi apa boleh buat kalau dia dah taknak minta tolong kan.Sebab pada aku kita hidup kat dunia ni kita tak boleh hidup sorang2x.Soon or later mesti akan ada masanya dia minta tolong dengan kita juga.
As a friend,jangan pulak nanti bila dia nak minta tolong ngan ko,ko tinggalkan dia.Kononnya kau kecik hatilah sebab dia tak anggap kau kawan.Kalau dia buat kau macam tue sekalipun,biarkan jer.Kata orang biar orang buat kita jangan kita buat orang.Masa inilah kau boleh kenal sikap kawan kau yang sebenar.Sikap dia betul ker jenis yang tak suka share masalah or just masalah dia tue tak adalah sebesar mana sampai dia nak share ngan ko
Apabila sampai masa dia cerita masalah dekat kau,kau hanya perlu bersabar sahaja sebab every patience they have a rewards.Kawan kau tu baik ker,jahat ker,suka tag orang kat facebook ker,tak suka share masalah ker pedulikanlah,apa yang kau boleh buat just accept dia.Akan sampai masanya nanti kau akan lami satu perasaan,"dalam banyak-banyak kawan aku yang sama perangai dengan aku,mesti ada sorang dua yang special".And this phrase will be something for you.

No comments:

Post a Comment