salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Saturday, September 17, 2011

platun indie sahaja!!!!!!

Kalau masa semester satu aku jadi pks muda kini masuk semester tiga dar jadi dar pks inter....so my full name is with my pangkat is Pks Inter Firdaus Bin Mohamad...acecece........poyo nya ayat.....untuk sem tiga aku pegang portfolio baru iaitu ketua platun..platun apa Platun INDIA.....hahahahahhaha!!!!!! gelak korang......

Tadi barisan pks inter kena pergi pejabat Sispa tolong Pks Senior incharege intake baru Pks Muda....junior kitorang arrr tue....stamina dengan endurance diorang memang ala-ala kitorang gak arrrrr....tadi ada bual dengan one of the calon pks muda...dia ada alami accident and saraf dekat tangan kiri dia tue ada masalah..masa buat push up dia buat sepuluh jer....

Bip test kali ini lebih senang....jarak lebih dekat and banyak arrr yang lepas enam level......aku dulu satu court bola tampar...pergghhhhh!!!! sampai level 5.4 dar pancit....fuhhhh maklumlah masa tue badan pun tak fit agie.....so akan lambat jugak arrrr kitorang lari......bukan kitorang aku......

Berbalik kepada portfolio aku as ketua platun...aku asalnya digandingkan dengan ex rumate aku dulu,si A nie.....tapi since dia dar pegang ketua platun sejak dari semester satu lagi..so dia ditukarkan arrrr dengan sorang agi member aku,T...T dulu biro latihan dan demonstrasi tapidia jadi ketua platun Hotel....masa first time jadi ketua platun nervous gak arrrrr...tapi dengan bantuan dari skuad aku...okey sikit arrr..ada arrr beberapa slack sikit...takper arrrr baru belajar kan....

Then masa nak balik aku amik semua Pks Muda dua2 platun...teringat masa aku jadi penghulu kursus kepimpinan...aku bagi arahan dekat semua pks Muda..wahhh!!!! bestnya....pastue semua benda kena buat sorang...kalau aku jadi ketua platun at least ada kawan aku si T nie......tapi bila dar amik semua...fuhhhhh nervous bangga semua ada.....

Tapi pegawai kitorang beritahu suruh bersurai dekat kolej teratai and boleh buat urusan masing-masing arr.....and pegawai kitorang pun ada cakap jugak jaga disiplin jaga nama baik kor sispa...itu yang paling dititikberatkan.Then lepas ajer bersurai kitorang pergi makan dekat DC or Dataran Cendekia...lapor giler kan.....then lepas makan semua buat hal sendiri arrrrr....

But as ketua platun India or Indie.....tanggungjawab aku baru sahaja bermula....apa yang aku boleh buat dengan kerjasama dari kawan2 aku semua insya-Allah semuanya akan jadi baik jer arrrr........


Platun Indie sahaja!!!!!!Tiga barisan di hadapan saya gerak!!!!!kuang kuang kuang........

No comments:

Post a Comment