salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, September 16, 2011

jom rayer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Raya datang lagi!!!!!!!!!Eahhhhh salah raya dar lepas......apa plak masih lagi raya lar......apa2 arrrr kan.....janji semangat raya itu masih ada.Walaupun aku dar masuk semula tempat belajar aku nie...tapi raya tetap disambut.(dengan surf facebook dan update blog..)tak ksah arr kan tapi still mengimarahkan raya dengan bertegur sapa dan bermaafan di dalam facebook..Kad-kad ni apa kelas kan...Acececehh!!!! kalau tak ada kad tak adanya nak minta maaf yer tak....

Sepanjang aku duk kat uma masa raya aritue...just duduk depan tv tengok cerita yang tv3 buat pastu makan ketupat..layan orang raya and so on arrr...Konvoi raya untuk taun ni tak datang uma aku sebb aku tak adatelephone so diorang tak contact aku and tak datag uma...tak per arrrr jimat sikit kuih raya kat uma aku tue...

Tapi biasa arrr sebelum makan2 tue dah menjadi adat untuk aku gi kubur arwah mak ngan atuk aku..tapi kereta tue pulak buat hal.So untuk taun nie tak jadi arrr nak ziarah kubur yang menjadi kemestian setiap kali raya..takper arrr doa kat rumah pun dar cukup dar kan.At least masa ari raya tue tak ada arr kita lupa dekat dia...nasib baik aku tiap2 taun pergi jadi tak ada arrr lupa dekat mana letaknya kubur arwah mak ngn atuk aku...

Kita taknak cerita sedih2...kita nak cerita pasal convoi raya pulak...aku join convoi raya masa tingkatan empat dulu..masa tue perjalanan ada dua tempat..dari Parit Sulong ke Lorong pertama and dari Baggan ke Peserai untuk ari yang berikutnya...Hari pertama tue memang ramai arrrryang pergi sebb excited nak berconvoi kan.....masuk ari kedua semua dar penat...aku join gak arrr diorang...Untuk ari pertama aku tumpat kawan aku...I untuk ari kedua aku tumpang tiga orang..A,D and F....last sekali aku naik F....

Pastu dia punya penat memang tak boleh nak cerita arrr...Ada makan kek..makan mee goreng....makan bihun ngan sup kambing...makan ais krim wahhhh..memang sedap...pastue bila berjalan punya berjalan start arrrr dia punya ngantuk penat dengan perut buncit..semua mengular......itu masa taun 2008...



Aku yang ppakai baju putih tue harrrrrr...................................


Masa taun 2009 aku tak ikut sebb aku tak ada kenderaan kan..soa aku just duduk dekat uma prepared the food and lastly tunggu diorang datang..Tak macam jamuan raya masa taun lepas taun ni aku buat more kebaratan sikit...ada fries...ayam goreng and sosej.....air aku buat sendiri...since aku tak suka manis..so aku buat air tue tawar...hahahahha!!!!! memang sumpit diorang gelak arrrr......tapi masa taun nie diorang sampai agak petang so most of them lepas makan semua melingkar atas sofa dekat uma aku......aku pun layan je arrrr.....




Ini pulak masa kat uma aku....same as biasa warna baju aku putih....no the one yang pakai cermin mata tue but yang tengah berdiri kat pintu tue...

habis ajer kat uma aku diorang blarrrrr gi tempat lain.Untuk taun nie aku tak beraya sangat sebb duit takder and aku pun keberangkalian ptptn tak dapat so just raya dengan kuih tunjuk je arrr......and makan sikit dengan lauk yang mak tiri aku ask....then balik sini je arrrr....itu jer...kadang-kadang kita kat dunia nie tak sealu boleh layan orang dengan sebaiknya..Adakala kita terpaksa layan dengan ala kadar.....tapi apa yang penting niat kita ikhlas nak sambut tetamu and kita anggap tetamu tue sebagai pembawa rezeki...

Aku sampai Shah Alam pun dengan hati baru dan semangat baru...Insya-Allah akan ada something arrrr untuk aku sem nie.....sementara raya masih ada jom kita berayer!!!!!!

Selamat berhari raya,
Ucapan ku untuk semua,
Maaf dipinta dan diberi,
Semoga ikatan berkekalan abadi...

selamat ari raya maaf zahir dan batin....

No comments:

Post a Comment