salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, June 14, 2013

seseorang

salam semua hari nie aku nak bercerita tentg seseorg...hmm aku harap korg sudi membaca pa yag aku cuba sampaikan nie...biarlah aku menggelarkan org nie sebagai Keris...kenapa Keris??? ada cerita disebaliknya...

aku kenal Keris waktu aku berada di universiti di bawah satu payung Royal Blue..masa tue aku nampak Keris nie berpakaian warna manakala aku serba putih..seputih dan sesuci diri ini cewahhh.....setelah diterima masuk dalam satu payung Royal Blue ternyata Keris nie seorg yang sangt aku salute..kenapa????

1.Seorang yang tegas...
ternyata Keris seorang yang tegas kerana setiap jua kesalahan yg 'aku dan mereka' lakukan pasti akan ditegur olehnya..kadangkala dengan jerkahan, dengan psikologi dan sometimes dengan merajuk..tapi basically dia akan marah dalam jenis psikologi....

"kenapa boot x kilat?"Keris bertanya..
"x sempat tuan,"jawapan yang biasa kedengaran.\
"xper nnt kita sempatkan..sama2 kita kiwi kasut pukul 4 pagi kat bilik saya...ajak arrr kawan2 awak sekali..."ujar Keris.

kadgkala dengn jerkahan.
"assignment tndatgn dah siap???"tanya Keris..
"belum tuan.."jawab kami..
"kenapa belum siap...suruh hantar biler?????"tanya Keris lagi..
tiada jawapan sehinggalah satu jerkahan kedengaran..
"BILERRRRR!!!!!!!"jerkah Keris....

2.seorang yang rapat dengan orang bawah...
ternyata Keris seorg yg rapat dengan ank buah...tatkala 'aku dan mereka' sedih selepas sesuatu perkara x ada seorg pun rakan seangkatan Keris yg memujuk kami bagi melepaskan kesedihan hanya dia sahaja yg dtg dari bilik ke bilik untuk bertanya khabar...kadgkala lepas ajer Keris marah kitorg dia akan dtg bilik dan tanya pasal bnda yg dia marah tue....well dari situ boleh 'aku dan mereka' lihat nadanya sudah berubah...

contoh..
"assgnment dah siap"tanya Keris.
"belum lagi tuan,"jawab kami..
"dah tue biler nak siap??nak kasi suara aku jadi macm Jen Azami...tinggal tnbah misai jer"
aku dan mereka tersenyum mendengar seloroh Keris....

aku tertanya-tanya dengan adanya Keris inilah wujudnya 'aku dan mereka'...tanpa Keris di manakah letaknya kami....biler orang cakap pasal Royal Blue Uitm org akan ingt Keris..ternyata Keris nie seorg yag cukup dikenali dan dia sering mengatakan sesuatu yg sagt2 berharga yg sampai sekrg nie aku dan mereka masih mengguna pakai bnda yg sama...\

"PENGALAMAN TAK BOLEH DICARI TAPI MESTI DILALUI"

2 comments:

  1. Terima kasih Daus. Ya.. Benar. Suatu ketika dulu... Tetapi bukan lagi sekarang.. Semuanya telah terlipat rapi dalam lipatan sejarah "Keris Pusaka / Tengku Misteri". Berkubur.. Tanpa nisan bersama memori yang pernah tercipta. (^_^)

    ReplyDelete
  2. sama2 tuan....x kan terhapus memori yg pernah tercipta meskipun telah byk nisan telah dinaikkan...

    ReplyDelete