salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Tuesday, August 21, 2012

hmmmmmm

pernah x sekali korg rasa apa yg aku rasa????mcm post kali nie..dugaan b'timpa-timpa dtg sampai ada masa give up...dah x tau nak watper...sampai pernah terpikir kenapa bnda nie b'elaku kat aku....kadg aku tertanya-tnya gak yg dtg kat aku nie dugaan ke balasan????yer arrr balasan atas segal dosa yg pernah kita lakukan....tmbah2 lagi teruk aku x suka minta tolong org...org kata aku ego..

kadg2 aku rasa hdup aku mcm xder pedoman...ada bnda aku wat tp aku xley citer sebb kalu aku citer bukak pekung kat dada plak...aku pernah dengr ada org ckp..."Allah bagi dugaan sebb nak bagi kita ingat kat Dia"...biasa arr manusia senang lupa...bler susah baru nak jinak ngan sejadah...Allah nak tengok hamba nie ingt x kat dia...sekali tengok bg dugaan x ingat jugak....liat betul nak sembahyang...bg lagi...x buat jugak...tapi Allah bg dugaan x lebih dari kemampuan hambanya...tp kenapa aku rasa dugaan yg menimpa aku nie lg brat dr yg sepatutnyer....???

dr study smpailah ke family..dr kawan sampailah ke diri sendiri...semua ada masalah...conflict yg pelbagai, masalh yg dtg silih berganti...pastue aku pikir aku kna cari punca masalh nie berlaku..dari mana masalah nie dtg..aku sedar masalh dtg dr study...aku malas study, kawan2 marah lepas tue ada masalah ngan diorg plak....pastue lecture hantr surt kat uma kata dh lama x dtg kelas....create masalah ngan family plak... bler 2 2 dah putus asa aper yg tinggal kat aku...aku pun dah give up tp aku lupa sesuatu...aku masih ada Allah...Allah sentiasa ad ngan aku...kawan x kekal lama, habis grad semua wat haluan masing2...family x kekal..sampai masa diorg pergi gak...jadi aku rasa aku sorg2 sgt sekang nie...

mgkin aku dah biasa hdup sorg2...pergi mana sorg2....selesaikan sorg2....tp aku x mampu nk idup sorg2...apa aku nak wat sekang nie????xkan nak berhenti blajar??? selesai ker masala tue or dia akn buat aku lari dari masalah???masalah tue dia kn sentiasa dtg...kalu kita x selesaikan skang biler lagi???nak tunggu besok..krg masalah lain dtg agie...kadg2 petg2 macm nie..aku suka duk kat depn uma...pikir pasal masa depan..apa yg berlaku masa sekarang nie...kenapa jadi macm nie...kenapa tue...kenapa nie...tp ak x dpt cr jawapan..nk cari kat mana yer jawapnnya???nak cari dalm buku x jumpa soalan nie bukan masuk exam...

ak baru 20 taun...jgn kata 25, 21 pun belum lagie....tp asalh yg melanda mengalahkan umur 40 taun...kalah org dah kahwin...aku kna sabar tapi sampai bler????sampai malaikat maut datg???cowilah yer korg sebb t'paksa membaca masalah aku nie...ak xley ckp kat fb sebb takut org slh fahm...so aku cter dlm blog..kalu ada yg cter ada arrr..kalu x takper arrr...kalu kita citer masalah kat org, or kat fb or dlm blog, adakh tue menujukkan yg kita nie cpat mengeluh???adkh nie menunjukkan kita x percayakan takdir???korg rasa mcm mana???aku timbulkan byk p'soalan dalm post aku yg ke 50 nie sebb aku x mmpu nk jawab sorg2....wat masa skang my life sucks...aku x tau bler sucks tue aku jadi better..assalamualaikum... 

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Bermula dgn masalah terakhir, dan beransur ke masalah terawal....untuk cari penyelesaiannya.
    Masalah dgn family, sbb lect antar surat mengatakan x hadir kelas.
    Masalah dgn kwn2, menegur sbb x dtg kelas jgk.
    Masalah blaja, diri sendiri malas nak blaja.
    Kesimpulannya, salah sape? Ape punca masalah2 ni datang? MALAS ke?
    Atau diri sendiri?
    Fikir2kan.... =)

    Allah akan membantu hambaNya, tapi jika disertakan usaha. Bkn sekadar mengharap padaNya krn yakin, anda masih ada Dia.

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas nasihat yg diberikan....

    ReplyDelete