salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, August 31, 2012

musim buah2an...


salam korg...arinie nak citer pasal buah2an...tadi masa aku jaln2 nak gie pasar...aku tengok arrr sekeliling ohhh...aku tgok pokok rambutan dah nak start b'buah...lepas nie musim rambutan kot....actually aku x suka sangt rambutn nie sebb boleh panas badan kalu makan byk(eahhh macm durian plak...)

kalau buah durian tue seng jer nak sjukkan badan bila lepas makan bayk ulas...
1. beli air cap badak banyk2 pastue minum..
2.tuang air dalm pangsa durian,,,,bc selawat 3 kali and then minum...

balik citer pasal rambutan...meng sedap bila dekat kampung...dkat bndar tue mana ada rambutan and all sort of thing buah2an dusun nie....aritue bila aku gie Sg Geresek...yg ada kolam air panas tue...kawan aku bawak duku....so aku rasa skang nie musim duku..pastue baru musim durian...

bila ckp pasal buah2an bermusim nie aku terpikir....macm mana kalau isteri kita mengidam nak makan buah durian tp x kena musim..nak cari kat mana???haha cuba jawab, cuba jawab..

dulu aku nak abiskan satu ulas durian pun terkulat-kulat(alah susah ank abis..)...tapi skang nie hmmm stakat satu biji durian apalah sangt....pastue 1 jam dalam bilik air mandi...hahaha....

musim apa lagie...duku darrrr...rambutan akan dtg...pasnie manggis kot...lai3x mai datg kat kebun aku....tapi ada satu bauh yg tak ikut musim...dia sentiasa ada....jawapannya buah berangan...sebb kita selalu berangan nak tue nak nie...so bnda tue senntiasa ada...

apa2 hal...kepada kawan2 aku yg ada kat Gua tempurung seronok arrr korg haha.....doakan semuanya selamat key....bai...

No comments:

Post a Comment