salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Friday, August 31, 2012

jangan membangau lagie..

salam korg..post kali nie nak citer pasal bangau...kenapa bangau???sebb bangau nie dia suka salahkan org lain...jadi bila dia salhkan org lain...org lain pun t'ikut2 gak...apa arrr kan...mcm lagu bangau oh banagau tue....

Bangau oh bangau,
Kenapa engkau kurus?
Macam mana aku tak kurus
Ikan tak mahu timbul
Ikan tak mahu timbul.
Ikan oh ikan
Kenapa engkau tak timbul?
Macam mana aku nak timbul
Rumput panjang sangat
Rumput panjang sangat.
Rumput oh rumput
Kenapa engkau panjang?
Macam mana aku tak panjang
Kerbau tak makan aku
Kerbau tak makan aku.
Kerbau oh kerbau,
Kenapa tak makan rumput?
Macam mana aku nak makan
Perut aku sakit
Perut aku sakit.
Perut oh perut,
Kenapa engkau sakit?
Macam mana aku tak sakit
Makan nasi mentah
Makan nasi mentah.
Nasi oh nasi
Kenapa engkau mentah?
Macam mana aku tak mentah
Api tak mahu menyala
Api tak mahu menyala.
Api oh api,
Kenapa engkau tak mahu menyala?
Macam mana aku nak menyala
Kayu api basah
Kayu api basah.
Kayu oh kayu,
Kenapa engkau basah?
Macam mana aku tak basah
Hujan timpa aku
Hujan timpa aku.
Hujan oh hujan,
Kenapa timpa kayu?
Macam mana aku tak timpa
Katak panggil aku
Katak panggil aku.
Katak oh katak
Kenapa panggil hujan?
Macam mana aku tak panggil
Ular nak makan aku
Ular nak makan aku.
Ular oh ular
Kenapa nak makan katak?
Macam mana aku tak makan,
Memang makanan aku
Memang makanan aku.

see at the end of the lagu...dia salahkan org yg mencipta dia sebb dia suka makan katak????cuba pikir balik...aku bagi beberapa situasi...tiada istilah nasib dalam dunia nie...

bila kita gagal dalam peperiksaan...
1.saper yg malas belajar...(teriam kasih AJ)...kita sendiri kan...
2..lulus xlulus kita x tau itu adalah takdir...jadi mana nasib???

bila kita dapat cabutan bertuah...
1.sper yg nak pergi haritue, masa tue and waktue tu juga...kita sendiri kan...
2.dapat x dpt hadiah tue kita x tau kan...itue adalah takdir jadi mana nasib...

selesaikan puzzle...
1.saper yg menyusun puzzle tue???? kita kan....
2.jadi x jadi selesaix selesai kita x tau kan...jnji kita cuba...itu adalah takdir jadi mana nasib...

malas dan rajin..
1.saper yg pilih untuk malas or untuk rajin...diri sendiri kan...
2.kesan dan akibat tue kita x tau kan or mungkin jugak kita tau tp buat2 x tau..itu adalah takdir jadi mana nasib...

kalau kita selalu cakap nasib aku x baik arr kat sinis sebb tue DM...nasib aku x baik arrr sebb x dpt hamper....bodohnya aku tak dpt solve puzzle nie.... tue arrr malas punya pasl dah gagal dalam hidup...

korg tak pikir ker mungkin ada antara korg cakap akan menyalahkan takdir....
ko nak menyalahkan takdir sebb tak bagi rezeki awal2....so aku nasihatkan diri aku sendiri..(sebb aku sendiri pun tak berapa betul sangt...) dan semualah kalau nak ikut...jangan membangau lagi...

 

No comments:

Post a Comment