salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Saturday, August 4, 2012

batu pahat..apa citer yer....

sejak aku balik kg hmpir dua minggu yg lepas..byk arrrbnda2 menarik yg berlaku....contohnya apa yg berlaku kat BP...yer arrr asyik citer pasal aku ngan mereka jer kan...so aku nak jugak citer pasal Batu Pahat...byk arrr bnda2 berlaku kat Batu Pahat nie sejk aku tggalkan tmpt nie tuk tmpoh 3 bulan...x lama pun tp perubhn yg berlaku memng menakjubkan...

masa aku gie kluang..aku lalu Jalan nak gie Ayer Hitam...eiii siyesly aku ckp byk bngunan under construction...aku tak tau nak watper bngunn tue...pastue aku nmpk byk bngunn kerajaan yg baru..mcm JPJ, JKR, Jabatn Maritim..semua nie ada kat Sri Gading.... kilang2 pun byk wat kat saner....kiri kanan ada jer kilang...dari tekstil ker elektronik....dari getah sampailah biskut..semua ada..."bagus sangt" pembgunan kat sini dengan jalan hanya 4 lane... 2 lane tuk setiap hala...patutnya buat arrr lgi byk lane...besarkan jalan bru tak sesak...

pastue Pura Kencana, bandar baru yag baru wat..byk betul rumah sebuah..sesuai tuk golongan "Dato' dan Datin" yg ada kat BP nie...pastue dia nak wat pasar baru....aku dah mention kan...surau Arab kat bandar tue pun dah renovate and dinaik taraf...kat tmpat len ada nak wat pusat komersial yg baru...bgus untuk tmbhkan ekonomi Batu Pahat...lagi satu hal aku tak sure knp kerajaan tak naik taraf BP sebgai bandaraya...nak kata bandar tak besar sampai Sri Gading...nk kata tak bayk high rises..dah bayk darrr....dekat berbelas gak.... shopping mall pun ada 3....penduduknya dah lebih 400 000 org...apa lg yg tak cukup.... hmmm aku pun tak tau..yg tau kerajaan.... ada arrr planning tuk BP tue nntie...tapi biler??? sama2 kiter tunggu.... so itu arrr citer pasal Batu Pahat..buat masa nie...

No comments:

Post a Comment