salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Monday, January 14, 2013

akak kesayanganku...(1st)

Nama diberi Fazitasofia Bte Mohamad.....dilahirkan pada 10 November 1974..(so dia 39 taun nie...)...akak aku yag paling sulong.....masa aku kecik dialah yg jaga aku...tapi sebb masa kecik dulu aku nakal maunyer dia x sebat aku...tapi kata org sebt tue tandanyer sayg kan....lagipun yg boleh pukul kita tak lain ahli keluarga dengan sedara mara betul tak??????

jarak usia aku dengan dia memang jauh...dalam 17 taun....tapi jarak itu arrr yg mematagkan kami dua beradik....hmmm dia memg cepat sikit mendirikan rumah tangga berbanding kami adik beradik yg lain....umur 19 taun dia dah ada anak satu.....umur 21 dia dah ada anak dua...umur 25 dia dah ada anak 3, umur 26 dia dah ada anak empat and umur dia 35 dia dah ada anak 5....

kalau dulu dia kerja kat Kilang Mozek MML Jalan Batu Pahat...skang nie dia dah lain darrr...dia kerja sebagai pemborong dekat Wak Tunote Enterprise...arghhh nnt aku citer kat korg pasal Wak Tunote Enterprise....tapi jadi pemborong nie susah sikit arrr.....kalau ada bargnyer ada arrr...kalau takder takder arrr.....

mcm dia packing rempeyek...kalau rempeyek tue goreng..boleh dia packing and dapt arr jugak duit....satu kotak ada 12 botol dibayar 6 ringgit so kalau 9 kotak..54 ringgit arrrr....tapi ada jugak musimnyer....kalau musim raya tue....akak aku memang loaded....sehari tue dapat 60, 70 gak arrr...tapi sekang nie susah sikit sebb kadg2 dua hari goreng, 3 hari x goreng....macm tue arrr...tapi walaupun macm tue...rumah tak pernah agie arrr putus bekalan makanan....

dekat uma aku tue ada 10 org..cakp ngan ko...tapi sekang nie tinggal 9 org jerrr....so that means kalau aku masak tue aku masak tuk 9 org arrr...aku, akak aku, abg ipar aku, anak sedara aku 5 org dengan anak tiri akaka ku sorg..hmmm macm tue arrr....walaupun macm tue...aku still sayg akak aku...bohong arrr kalau tak saygkan...adik mana yg x sayg kakak...ko ckp ngan aku...biaraku sekolahkan dia...haha...okey arrrr korg aku nak cau nie...korg jaga diri ea....salam....


No comments:

Post a Comment