salam and Hola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha!Jemput masuk ...korang sangat dialu-alukan.....dekat sini korang boleh tau arrrr macm mana aku merepek meraban...post benda merepek and cerita pasl all this stuff yang berlaku sampai arrr sekang...jangan segan2x....hahahha!!!

Adios...

Monday, January 7, 2013

blog expresi diri....

kalau dulu mau setiap kali apa2 hal aku post kat fb...pergi mampus arrr ko terasa nan aku kerr kecik ati ngan aku kau tak kisah...sebb pada aku hak individu itu sendiri yg membuat pilihan....and dia mesti Take Charge and Jangan Membangau lagi..tapi aku rasa byk sgt kelemahan dan ketidakstabilan kalau kita guna fb nie..byk sgt perosaknyer...korg tau kenapa??? sebb itu hanya status yg org boleh putar belitkan..itu yg jadi salah faham and make a comunity broken to the pieces....aku dah alami bnda tue dan aku taknak bnda tue berlaku lagi....

so aku terpikir...aku tak suka cerita masalah yg keluar dri mulut...tp aku ak share semua yg terbuku kat hati nie...cewahhh!!! so aku pikir kalau aku post kat fb...ia tak memberi maksud seratus peratus...maksud aku bnda tue tergantung dan boleh menimbulkan persoalan...tp masalahnya kalau buat status panjg2 org ckp nak buat karagn..jd kat situ byk sgt konflik so aku beralih kepada blog.....

blog pada aku adalah satu diari laman sosial seseorg...kira macm blog nie express diri seseorg tue..baik sedih, suka, marah, bnci dan sebagainyer arrrr...kita tak perlu nak takut org salah faham sebb tak ramai pun yg tengok blog kita and kita tak aksa pun diorg tuk jadi followee kita...tp korg kena igt once si polan bin si polan tu tau pasal dia dalm blog korg...then akibat korg kena tanggung arrrr...

pada aku...aku x suka bercakap...and dalam bahasa yg mudahnyer malas nak bercakap sebb makin kita byk bercakap makin kita byk salh...makin kita byk salah main eamai org sakit hati.. sebb tue arr ada pepatah "lidah lebih tajam dari mata pedang"..so aku x nak mencipta konflik or memburukkan lagi hubungan yg lebih keeuh so korg jgn tanya kenapa kalau aku jarg update status kat fb....sebb aku update post dekat blog...

makin kita tulis atau taip makin byk yg keluar and bohong kalau aku ckp emosi aku turut terbabit..contohnya....
1.kalau aku tengah suka tentang sesuatu...aku boleh senyum sorg2 macm kerang busuk kat depan PC...macm org giler pun ada..
2.kalau aku tengah sedih...aku akan nagis depan komputer..mcm tengok citer hindustan plak...
3.kalau marah ker benci ker....keyboard macm dah nak hancur aku taip sebb aku tekan semua kuat2....

itu arrr aku ckp blog expressi diri aku...so kalau korg nak tau sgt apa yg ada dalam diri aku...korg jgn terasa kalau aku xnak bagitau. aku bukan sombong cuma aku takut kalau aku salah cakp sebb kadg2 mulut bercakap lebih cepat dari lidah yg emnutuekan kata.....jadi aku tulis....baik yg korg patut tau samapi yg  patut tau semua aku tulis...tp ini ikhlas dari hati and tiada paksaan langsung....

okey arrrr aku pun dah ada blog....so adamasa korg tengok arr blog aku yerrrr!!!!hihi...

No comments:

Post a Comment